۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

نامه چهاردهم استاد ماسون به جوينده حقيقت( کمال)


نامه چهاردهم

نوشته اید :

10.- پيوستن يك فرد به يك گروه يا سازمان دلايل گوناگوني دارد كه البته شخصي هستند اما به صورت كلي آيا شما از پيوستن به اين گروه راضي هستيد يا خير و آيا اهداف مورد نظر شما تأمين گرديده است يا نه.
با اين مقدمه تقريبا به تمامي سئوالات شما پاسخ داده ام
در مورد اينكه چه انگيزه اي مرا به عضويت در اين سازمان بر انگيخت ؟!
چند نكته ظريف وجود دارد :
1 - مثل همه انسانهاي ديگر كنجكاوي و جذابيت آشنايي با اسرار سازمان و ورود به يك سازمان كاملا مخفي
2 - سابقه اي كه از بزرگان تاريخ كشورمان داشتم و بهترين ها را عضو اين سازمان يافته بودم
3 - نقش اعضاي اين سازمان در استقرار آزادي و قانون در جهان ( انقلاب فرانسه - انقلاب مشروطيت ) و غيره ...
4 - وقتي به اطرافم نگاه مي كردم و آشنايي كه با بزرگمردان و برجستگان جامعه پيدا مي كردم و آنان را عضو اين سازمان مي يافتم .
از جمله بستگاني كه عضويت داشتند و نماينده مجلس بودند .
5 - اشتياق و علاقه به ورود به باشگاه بزرگان كشور ( اين در حالي بود كه من اگر چه جوان بودم ولي از بسياري از مديران كهنه كار فعال تر و پر تحرك تر بودم )
6 - جذابيت اين نكته كه هيچ فرد عادي نمي توانست در اين محفل راه يابد .
و تنها شايستگان ممكن بود اجازه ورود را دريافت دارند .
و اين سئوال كه از ورود خود به اين سازمان راضي هستم يانه ؟!
بايستي اذعان كنم كه من زماني ( سال52 تا 55 ) مراحل سه گانه را گذراندم و آنگاه كه به درجه استادي رسيدم بعلت مسافرت به آمريكا و بعد انتقال به به يکي از استانهاي کشور نتوانستم در جلسات لژ شركت كنم .
و در واقع آنزمان كه بايستي از عضويت آنچه را كه ميخواستم دريافت كنم آغاز تظاهرات و انقلاب بود.
و من به هيچ يك از نظراتم نائل نيامدم و علاوه برآن خسارت و هزينه آنرا نيز پرداخت كردم .
دوست من در اروپا براي ورود به يك لژ كافيست كسي مستقيما به آن لژ يا گراند لژ نامه بنويسد .علاقمندي خود را عنوان كند .
ولي در ايران چنين نبود .
در ايران افراد شناسايي ميشدند و اگرشايستگي اجتماعي - شغلي ، سياسي ، فرهنگي و .... داشتند مدتها زير نظر بودند تا ببينند كه آيا علاقمندي به ورود در سازمان راهم دارد يا نه .اگر علاقمند بود و اظهار علاقه برای ورود می کرد ، آنوقت او راآن فرد يا افرادي كه زير نظر داشتند و خود استاد بنا بودند به لژ معرفي مي كردند و طي تشريفات خاص با چشم بسته و با وسواس فراوان پس از بررسی و تحقیق بازرسان در سراسر کشور و تمام لژهاي ايران و آزمون هائی که بیشتر جنبه سئوال و جواب داشت توسط هر چند نفر از استادان و بنایان که در لژ حضور داشتند و اخذ رای در غیاب جوینده حقیقت که در اطاقی دیگر زیر نظر بود و در صورت رای مثبت تمام حاضران اجازه ورود مي دادند .
و پس از آن بود که مراحلی را طی می کرد و بعنوان شاگر د یا مبتدی در لژ حضور میافت .
و تا زمانیکه به درجه دوم یاری نمی رسید مجاز به سخن گفتن و سئوال کردن و رای دادن در لژ نبود و فقط بایستی می نشست و مراحلی را که در مورد خودش طی شده بود در مورد تازه واردین مشاهده میکرد .
در ايران شما نمي توانيد حتي يك فرد عادي را بيابيد كه عضويت در اين جمعیت را داشته باشد .
ولي در اروپا ، حتي راننده تاكسي و صحاف و دفتر دار بنگاه معاملات ملكي عضويت دارند .
ورود به لژها در اروپا و امریکا بسيار سهل است .
كافيست با يك عضو آشنا باشيد .
وگرنه ميتوانيد راسا از لژی یا از گراند لژی درخواست كنيد .
بهر حال من خسارت عضویتم را پرداختم ولي سودي نبردم .
اميد است كه پاسخ كاملي بشما داده باشم .
لطفا همانطور كه قول داديد تمام سوابق را معدوم سازيد .
من يك كپي از مكاتبات را دارم و هر زمان كه مصلحت بود و شما بخواهيد برايتان خواهم فرستاد .
با آرزوی آزادی ایران عزیز
شب خوش : استاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر