۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

نامه ششم استاد فراماسونري به جوينده کمال


نامه ششم

دوست گرامي …..سلام
هنوز من به بسياري از سئوالات قبلي شما پاسخ نگفته ام .
بنابراين ممكن است در پاسخ به سئوالات قبلي اين سئوالات نيز مطرح شود.
نوشته ايد كه چرا افشاي اسرار فراماسونري جرم است و به اين روش انتقاد داريد .
اولا اسرار را بايستي مشخص كنيم كه چه مطالبي است و دوم اينكه اين قوانين و مقررات از سوي طريقت اعمال شده است .
من در حدي نيستم كه بتوانم بشما پاسخ بدهم و هيچ فراماسوني پاسخ اين سئوال را بشما نخواهد داد و خواهد گفت اين قوانين و مقررات طريقت است و بايستي اجراء شود .
اسرار در واقع همان سمبل ها و رموز آنها و نكاتي است كه دو نفر فراماسون مي توانند بدون آنكه همديگر را از قبل بشناسند شناسايي كنند .
و من بيش از اين چيزي نمي دانم .
براي علاقمنداني که ميخواهند به فراماسونري بپيوندند جمله اي در فراماسونري وجودداردبا اين عنوام « جستجو کن تا بيابي - در بزن تا در را برويت بازکنند - تقاضا کن تا ترا بپذيرند » باين معني که « خودت بايستي تحقيق کني و جستجو کني تا بيابي حقيقت را ، آنگاه براي ورود به طريقت در بزني و طلب کني تادر رابرويت بازکنند و سپس تقاضا کني تا ترا بپذيرند » مفهوم آن اينست که هيچکس را وارد طريقت نمي کنند مگر آنکه او باندازه کافي خود تفحس و تحقيق کرده باشد و راه را انتخاب نموده باشد و مصمم به ورود باشد . آنگاه بايستي تلاش کند تا بتواند به لژ وارد شود .
البته در كشورهاي اروپايي با وجود كتابهاي فراوان ( 90000 جلد) فرد علاقمند همه مطالعات خود را مي كند و اگر خواست به فراماسونري وارد شود با شرايطي كه وجود دارد وارد شده و خود را ملزم به اجراء فرامين و قوانين و مقررات ميداند .
بنابراين در اروپا كسي كه علاقمند باشد به بسياري منابع دسترسي دارد و مشكلي ندارد.
ولي در كشورهاي كمونيستي و مذهبي و ديكتاتوري اين مشكل وجود دارد كما اينكه در ايران گذشته و حال اين مشكل وجود دارد و در هردو زمان اين سازمان بطورمخفي عمل ميكند .
زیرا اجازه نشر و تبلیغ داده نمی شود و سانسور کماکان برقرار است در حال حاضر بسياري از فراماسونها در ايران هستند كه كسي از حضور و فعاليت آنان اطلاعي ندارد مگر اعضاي ديگر .
در مورد آزادي آري يا نه در انتخاب :
بايستي بگويم آري يا نه در زماني خواهد بود كه هنوز وارد نشده اند ولي اگر پس از بررسي ها به عضويت پذيرفته شوند شرط اوليه با آنها رعايت قوانين و مقررات و دستورالعملها خواهد بود و اداي سوگند واگر كسي حاضر به قبول آن نباشد به عضويت انتخاب نميشود . تشريفات عضويت در يك جلسه و يك روز نيست بنابراين شخص را كاملا آزمايش ميكنند و روحيات و انگيزه ها و هدف هاي او را بررسي مي نمايند و مدتي بطول مي انجامد تا داوطلب را بپذيرند ودر اينجا فرصت براي هردو طرف وجود دارد كه از عضويت منصرف شود و يا به عضويت انتخاب نشود .
یک جوینده حقیقت توسط تعدادی از استاد ماسون ها که حد اقل آن چهار نفر میباشد و هریک جداگانه بدون اطلاع دیگران زیر نظر گرفته میشود و آزمایشات و بررسی ها صورت می گیرد و در نهایت اگر مورد تائید باشد توسط دو نفر از آن استاد ماسون ها بعنوان پدر خوانده به لژ معرفی میشود تا مراحل آزمایش در در حضور همه استاد ماسون ها و یارها ( شاگرد بناها ) از او بشود و سئوالات لازم را بنمایند و اگر از عهده پاسخگوئی و آزمایش برآمد مراسم گذر مرحله ورود انجام میگیرد البته در تمام این مدت و مراسم تا پذیرش او چمهایش بسته است و کسی را نمی بیند و نمی شناسد .
بنابراین امکان شناسائی اعضاء غیر ممکن است .
در حالی که ممکن است حتی برادرش يکي از استادان فراماسونی همان لژ باشد.
در مورد كتاب « تهوع» متاسفانه من آنرا نخوانده ام و اطلاعات بيشتري در اين زمينه ندارم .
دوست من توجه داشته باش كه نه من و نه هيچ فرد ديگري نمي تواند همه سئوالات شما را پاسخگو باشد چون هريك از ما به محدوده اي از اطلاعات دسترسي و آشنايي داريم .
من قبلا براي شما نوشتم كه در طريقت اسكاتي دو گونه لژ وجود دارد يكي در سه درجه كه در تمام لژها وجود دارند و ديگري 33 درجه . اطلاعات من تا حد 3 درجه است نه بيش .
نوشته ايد چرا در خارج آنهمه كتاب چاپ شده و در اختيار است و در ايران به تعداد انگشتان ؟
در خارج اين مقوله آزاد است .
و در ایران ممنوع و تحت سانسور حکومت است .
در آمریکا و اروپا اگرچه حفظ اسرار و رموز مخفي مي باشدولي شما تابلوي مراكز لژها را در خيابانهاي عمده اروپا مي بينيد و افرادي را كه به آنجا آمد و شد دارند را ميتوانيد شناسايي كنيد .
ولي در ايران و در كشورهاي كمونيستي و مذهبي و ديكتاتوري چون امنيت جاني و مالي افراد در خطر است مخفي مي باشد و از سوي حكومت ها انتشار افكار و آثار اين طريقت ممنوع است .
كتابهاي موجود در ایران نيز بنا به شرايط سياسي و براي افشاء و تخریب فراماسونري به چاپ رسيده است نه براي ارشاد مردم به اين طريقت .
در آنها بينهايت توهين و افتراء و فحش و ناسزا به فراماسونري يافت ميشود.
در مورد اصول و بنيانهاي فراماسونري همانگونه كه قبلا گفته ام در سه شعار « آزادي - برادري - برابري »نهفته است و پنهان نيست .
آنچه پنهان است علائم و رموز و مفهموم سمبل ها و نكاتي است كه بيشتر براي شناسايي يكديگر بكار مي روند .

شب خوش. استاد

۲ نظر:

  1. salam
    aya shoma ozve freemasonry haqstid?
    man nesbat be in sazman alagheh mand hastam va porseshhaei daram
    age mayel be javab dadan be man hastid lotfan be e-mail address e maziarfaraway@yahoo.com javabe maili ra bedahid ke be vasileye aan betavanam ba shoma ertebat bargharar konam
    ba tashakor, Maziar R O

    پاسخحذف
  2. ناشناس عزيز ، من آنچه را که بايستي بشمابگويم گفتم و حرف جديدي نيست . واز طرفي اين سايت براي عضوگيري نيست . بلکه فقط به بيان حقايقي درباره فراماسونري پرداخته شده است . شما تا کنون با چند نام مکاتبه کرده و سئوالات و نظراتي را طرح کرده ايد و در همه آنها پاسخ گرفته ايد . بنابراين بيش از اين وقت خود را تلف نکنيد .

    پاسخحذف