۱۳۸۸ شهریور ۱۵, یکشنبه

آخرين نامه جوينده حقيقت و سپاسگزاري از استاد

آخرين
نامه جوینده حقیقت

استاد گرامي سلام
اميدوارم حالتان خوب باشد.
نقد روشنگرتان را درمورد نوشته هاي آقاي عرفاني خواندم ولذت بردم.
علت اصلي ارسال آن متن،اشاره اي بود كه درمتن مقاله به آقاي پورپيرار شده بود.
چون مي دانستم شخصيت آقاي پورپيرار براي شماجالب توجه است،جهت اطلاعتان واينكه بدانيد ايشان رابه فراماسونري هم چسبانده اند،آن نوشته رابرايتان فرستادم.
البته متن ارسالي چيزمهمي دربرنداشت و فقط تكراراين نكته بود كه ما موجوداتي ذاتاً معصوم و مظلوم هستيم و انگليسيا با مكر و خدعه و نيرنگ آنچه را كه هستيم ، از ما ساخته اند.
همانطور كه قبلاًهم مفصلاً برايتان نوشته بودم ، نظرشخص من چنين نيست وضعف و ناتواني دروني خودمان راعامل اصلي و سرنوشت ساز در وضع موجود مي دانم.
البته نمي توان منكرمنفعت طلبي كشورهاي قدرتمند از جمله انگلستان بودكه سياستهاي خاصي را در رابطه با كشورما دنبال كرده و مي كنند.اين منفعت طلبي كاملاً طبيعي و قابل درك است اما آنچه كه باعث زيروروشدن پي درپي نظام سياسي و اجتماعي ما شده و مي شود، بسيارعميقتر و ريشه دارتر از كسب منافع كشورهاي بيگانه است.
انگلستان نه فقط در ايران، بلكه درسراسردنيا به فكرتأمين منافع خودش است كه اين امربه خودي خود قابل تحسين است ونمي توان به آن خرده گرفت.
البته اگرحرف من را حمايت ازاستعمار طلبي نكنيد، به نظرمن براي خيلي ازكشورها سازنده هم بوده است.
به عنوان مثال هند را در نظربگيريد:
اگرنفوذ فرهنگ انگليسي در آن كشور وجود نداشت، امروزه يكي از فقير ترين وعقب مانده ترين كشورهاي دنيا بود.
اما طي سالهاحضور انگلستان در هند، كشوري كه براساس سازمان خشك و ارتجاعي كاست برهمنان هندو اداره مي شد، تبديل به يك كشور بسيار پيشرفته و نمونه دموكراسي وفرهنگ درقاره آسيا شده است.
اگرچه هنوز هم ريشه هاي تعصبات ديني وفرقه اي دراين كشور مشهود است اما كشوري بابيش از يك ميليارد نفرجمعيت و بدون يك قطره نفت، امروزه به كشوري پرتوان درسطح جهاني تبديل شده است.
مقايسه هند با ايران بسيارجالب مي نمايد.
كشورما هيچگاه عملاً مستعمره انگليس نبوده و صرفاً در دوره هائي خاص زمامداران طرفدارسياستهاي انگلستان درايران حكومت كرده اند.جمعيت ايران فقط هفتاد ميليون نفراست و منابع عظيم نفت و گاز و مس و آلومينيوم و آهن به وفور درجاي جاي ايران وجوددارد.
اما فرهنگ عصرحجري مردم ما، همه اين منابع رادرجهت تخريب وجه بين المللي وتقويت گروههاي تروريستي درسطح جهان مصرف مي نمايد.
ازنظر فن آوري- علي رغم تبليغات عوامفريبانه – درسطح كشورهاي آفريقائي هستيم.
چندسال پيش كه دولت قصد داشت عروسكهاي دارا وسارا را در برابر عروسك باربي علم كند، هرچه كردند نتوانستند در كشورخودمان عروسكها را توليد كنند و براي ساختن عروسكهاي ملي! دست به دامن چين شدند.
خودرو سمند، خودروي ملي مانيز توليد كارخانه پژوي فرانسه است.
فن آوري هسته اي هم كه ما حاصل دهن لقي هاي پروفسورعبدالسلام پاكستاني و مافياي راديواكتيو اروپاي شرقي و روسيه است.

ازنظراجتماعي هم هرروز شاهد عجايب المخلوقات وغرائب الموجودات ديگري هستيم.
يك روز بيمارستانها رابه سبك حمام عموميهاي سابق زنانه- مردانه ميكنند.
يك روز راه روهاي دانشگاهها را دخترانه- پسرانه مي كنند.
يك روزبه فكر دخترانه - پسرانه كردن كتابهاي درسي مي افتند ويك روزهم دسته دختران قمه زن! راه مي اندازند.
اين هم فرهنگ اصيل ايراني- اسلامي!
ديگرچه مي خواهيم؟حال دو قورت و نيم مان هم از كشورهاي پيشرفته باقيست و فكرمي كنيم اگر زماني فلان وزير و وكيل اقداماتي درجهت منافع روسيه يا انگلستان يا هركشورخارجي ديگري انجام داده است، همان اقدامات سبب عقب ماندگي ما شده و الا ما امروزه متمدن تر از غرب مي بوديم .
زهي خوش خيالي!



آري استادعزيز!
متاسفانه ما ازآشفتگي ذاتي خودغافليم و به جاي سعي دراصلاح نقاط ضعف بيشمارخود، راه آسان فرافكني را درپيش مي گيريم.
زماني براي كوبيدن هرفكر بديع و تازه كه با منافع روحانيت برخوردي ولو اندك داشت، ازچماق تكفيراستفاده مي شد و بانيان آن فكر و ايده را به بابي بودن متهم مي كردند.
امروزه كه ديگرمسئله باب و بهاء كهنه شده وقدرت سابق را ندارند، ازاصطلاحاتي مانند جاسوس انگليس يا فراماسون استفاده مي كنند.
غافل از اينكه ما درسطوح پنهان فرهنگمان چنان ايده آلهاي متحجر و مخربي راهمراه داريم كه اگر تمام تصورات غلط نويسنده درمورد فراماسونرها نيز واقعيت مي داشت، فراماسونرها درتخريب كشورمان، به گردپاي خودمان نمي رسيدند.
اگرچه همانطوركه خودتان هم بارها اشاره كرده ايد، فراماسونري كه يكي ازنمودهاي آن انقلاب كبيرفرانسه است، فرسنگها با ادعاهاي نويسنده محترم فاصله دارد.
به هرحال بيش ازاين سرتان را درد نمي آورم و همانطوركه درابتدا نوشتم، تنها چيزي كه درمتن آشفته و پارانوئيك ايشان براي من جالب بود، مرتبط كردن آقاي پورپيرار با فراماسونري بود و بس.
ازاينكه وقت شما راگرفتم پوزش مي خواهم.

شاد و سربلند باشيد.ارادتمند: جوینده حقیقت 13/11/1

۴۸ نظر:

  1. ba salam,man chetor mitunam ba yek loge ke dar mahale zendegie man hast ertebat bargharar konam?

    پاسخحذف
  2. آقاي ناشناس شما در کدام کشور مقيم هستيد و محل شما در کدام شهر است .

    پاسخحذف
  3. salam..gofte boodin ke dar bezan ta dar berooyat baz konand...hala man ham amadeye vorood hastam...arash7010@yahoo.com

    پاسخحذف
  4. سلام
    لطفا ادرس اي-ميل خود را در وبلاگ قرار دهيد

    پاسخحذف
  5. پاسخ به ناشناس اينجا لژ نيست که شما در زده باشيد و ما در را باز کنيم . اينجا وبلاکي است که گفتگوي يک جوينده حقيقت را با يک استاد فراماسونري در آن منعکس ساخته است . بنابراين بايد شما به لژ يا گراند لژ محل خودتان مراجعه کنيد . در مورد ايميل اگر منظور ايميل وبلاک است که نظرات شما راهم اکنون دريافت ميکنيم و پاسخ هم ميدهيم . ولي اگر منظور شما ايميل استاد فراماسون ميباشد . معذوريم .

    پاسخحذف
  6. با درودو سپاس بسیار من در ایران و شهر مشهد هستم ایا امکان تماس با هیچ محفل یا lodgeوجود دارد؟

    پاسخحذف
  7. درحال حاضر هيچ لژي در ايران کار نمي کند و امکان عضويت شما وجود ندارد .تا زمانيکه فعاليت لژها در ايران آزاد نشود و يا آنکه مانند رژيم گذشته ناديده گرفته نشود شما در ايران نمي توانيد به لژي راه پيدا کنيد.

    پاسخحذف
  8. Ayatolah Mahdavi Kani Grand master Loge iran ast, Joyandeh Yabandeh ast BABAM,

    پاسخحذف
  9. ناشناس عزيز . کاملا اشتباه ميکنيد تصور من اينست که شما هم به بيماري دايي جان ناپلئون مبتلا شده ايد . هيچيک از آخوندها و آيت الله هاي موجود فراماسون نيستند .بهتر است بي دليل به اين موجودات بهاء ندهيد . چون ممکن است بعضي از عوام باورکنند که چنين مطلبي ممکن است درست باشد و گمراه شوند . ما قبلا گفتيم که دشمنان فراماسونري : رژيم هاي ديکتاتوري - مذهبي - - کمونيستي . هستند بنابراين لطف کنيد و از خودتان تاريخ نسازيد . جوينده نادان درچاه مي افتد .

    پاسخحذف
  10. ناشناس عزيز سلام . متاسفم نمي توانم معني هر علامت و يا سمبل را براي شما که فراماسون نيستيد توضيح دهم . چون اين علائم اسرار فراماسونري هستند و فاش کردن آنها کيفر دارد . شاد و شادکام باشيد .

    پاسخحذف
  11. salam chetori?man narges hasm mishe bedoonam che joori mishe ozve loj e shoma shod?az oonja ke etela daram khanooma nemitoonan ozv shan dorose?
    narges_farrokhi@yahoo.com

    پاسخحذف
  12. be omide roozi ke emame ma mahdie moood biayad va afkare bashari az anvare noorash roshan ensaniat az dase vajegane dajalhaye zamane pak shavad!!!!doorood bar mahdie mood!va nang be dajalhaye zamane!man ozve loje mahdaviatam!!!mikhay ozv shi?

    پاسخحذف
  13. ناشناس عزيز اگر شما عضو مهدويت هستيد ديگر به دنبال لژ فراماسونري نگرديد . چون هيچ راهي براي شما بمنظور ورود به آن وجود ندارد . . همچنين اگر مطالب را که در اين وبلاک آمده دقيقا خوانده باشيد خواهيد ديد که در بعضي لژها زنان نيز عضويت دارند . بهر حال چه زن باشيد و چه مرد تا آزاد و آزاده نباشيد نخواهيد توانست به فراماسونري راهيابيد . والسلام. شاد باشيد

    پاسخحذف
  14. man nakhasam ozv sham man azad taraz oonam ke bekham ozve gooroohe maskhareye feramasonery sham...azizam azadi tanha zire parchame mahdi mani peyda mikone!ferono doos darin?feron akhar dar daryaye ghahre khodavande man ghargh shod saranjame shomaham hamine poolo sarmaye azane shomas ama nahayate jahan haghaniat ast!!!!pas miayad anke az nasle ali o hosein asT!!!!be omide anrooz va piroozie hagh bar batel sabr mikonim!!!alahoma ajele valiekal faraj

    پاسخحذف
  15. مبارک است انشالله توفيق همراهتان باد و مهدي همدمتان . شاد و سرافراز باشيد.

    پاسخحذف
  16. با سلام
    ارتباط فراماسونری با Golden Dawn را می توانید برایم توضیح دهید

    پاسخحذف
  17. سلام
    من حدود یک هفته ی پیش به جلسه ای در اصفهان رفتم که مسائلی در رابطه با ماسون ها گفته شد. با توجه به علاقه ای که فعلا(با در نظر گرفتن شرایط سنی ام)در مورد انواع تشکل ها واحزاب پیدا کرده ام سعی در مطالعه ی آرمان های ماسون ها کردم و امروز که با سخنان شما مواجه شدم بیش تر در صدد مطاله بر آمدم،لازم به ذکر که باتوجه به مطالعات محدود من در حال حاضر بیش ترین گرایش خود را به مارکسیست ها یافته ام(از نظر تفکرات اجتماعی). لطفا مرا برای رسیدن به اطلاعاتی بی طرفانه راهنمایی کنید.

    پاسخحذف
  18. وبلاگ مسخره ای داری

    پاسخحذف
  19. ناشناس عزيز شما خود را خسته نکنيد . روانپريشي شما راه بجائي نمي برد . خود را خسته نکنيد . شاد و شادکام باشيد.

    پاسخحذف
  20. بايد به اين آقا يا خانوم ناشناس بگم كه فراماسونري راهي در جهت رسيدن به سعادته. متاسفانه در طول تاريخ ايران، سياستمداران از فراماسونري براي رسيدن به مقاصد سياسي خود استفاده كرده‌اند و كتابهاي منتشره در ايران هيچ كدام حقيقت ماسوني را بيان نكرده است. چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن.
    بهترين راه تحقيق راجب اين قضيه اينترنت و استفاده از كساني هست مكه راجب اين سازمان اطلاعات كافي دارن.
    منم سعي مي‌كنم از اين به بعد به داريوش عزيز كمك كنم.
    البته با اجازه آقا داريوش

    پاسخحذف
  21. ممنون از داريوش عزيز براي جوابهاي دقيقش به ناشناسان محترم
    هرچند اشكالات كوچيكي در جوابهاتون ديدم ولي خوشحال ميشم ارتباط بيشتري با هم داشته باشيم و اگه بتونم كمكتون كنم.
    ضمنا راهنماييم كنيد تا راه ارتباطي با اساتيد داشته باشم
    ايميل من : f8_8d@yahoo.com

    پاسخحذف
  22. سيناي عزيز سلام ، خوب است که مستقل از ديگران نظرات خود را بيان کنيد .من بنوبه خود دانسته هايم را در معرض ديد و مطالعه ديگران قرار ميدهم و شما هم اگر در اين زمينه اطلاعاتي داريد شخصا به بيان آن بپردازيد . چون اگر قرار باشد که بصورت جمعي مطلبي گفته شود آنوقت از اصالت آن کاسته ميشود . شاد و سرافراز باشيد .

    پاسخحذف
  23. در اين مورد با شما مخالفم داريوش جان. چون هميشه خرد جمعي موفقتره.
    به هر حال هر جور كه خودت بخواي

    پاسخحذف
  24. سيناي عزيز خرد جمعي در زمينه مطالعات و پژوهش ها يقينا موثر تر است ولي در زمينه واقعيات و آنچه بصورت منشور و اساسنامه غيرقابل تغيير تدوين شده بي اثر است . درباره فراماسونري اعضا جز اجرا و انجام آنچه تدوين شده نقشي ندارند بنابراين هرفرد ميتواند دانسته هاي خود را در هردرجه اي که باشد بجز موارد ممنوعه در اختيار ديگران قراردهد . و هيچ تفاوتي با اطلاعات عضو ديگر نخواهد داشت .

    پاسخحذف
  25. به نظر من ماسونهاوظيفه دارن كه به مردم كمك كنن تا بتونن درست فكر كنن.
    براي دوستاني كه از اينجا بازديد ميكن عرض مي‌كنم كه درسته قسمتي از فعاليتها و آموزشهاي فراسونري محرمانه هست ولي اين به معني اين نيست كه اين بخش محرمانه كارهايي هست كه خلاف قوانينه و يا بر ضد حاكميت سياسيه و يا چيزي شبيه اينها. هر جايي براي خود قوانيني داره. هركسي نمي‌تونه عمق انديشه‌هاي ماسوني رو درك كنه، براي همينه كه عضويت در اون شرايطي داره كه هر كسي از پس اون بر نمياد.
    ضمنا امروزه درب بسياري از لژها براي بازديد عموم آزاده و مردم مي‌تونن آزادانه در بعضي جلسات لژها شركت كنن. البته در كشورهاي آزاد

    پاسخحذف
  26. بخش اول مطلب سيناي عزيز مورد تائيد است يعني کمک به ابناي بشر براي بهترزيستن در مورد بخشهاي محرمانه فراماسونري يعني تشريفات خاص لژها و رموز آن که جنبه محرمانه دارد حقيقت آنکه نه خلاف قانون و اخلاق است و نه در جهت مخالفت با حکومت . بلکه بمنظور جلوگيري از نفوذ افراد ناشايست به داخل لژها ميباشد . . ولي در مورد اينکه امروزه درب لژها براي بازديد عموم آزاد باشد صحيح نيست و هيچ فرد غير ماسون حق ورود و شرکت درجلسات لژها را ندارد و اين نظزيه سيناي عزيز زا بکلي مردود ميدانم.در کشورهاي آزاد درب ساختمان لژها ممکن است باز باشد ولي شخصي که وارد ميشود در اولين لحظه ورود به ساختمان مورد شناسائي قرار ميگيرد و اگر بيگانه باشد از ورودش به محوطه و يا کريدورها و لژها جلوگيري ميشود

    پاسخحذف
  27. داريوش عزيز
    نمي‌دونم شما در كجا زندگي مي‌كنيد و قصدتون از ايجاد اين وبلاگ رسيدن به چه چيزي هست اما بد نيست سري به كشورهاي آمريكا و انگليس بزنيد و از بعضي لژها كه اين اجازه رو به عموم ميدن بازديد كنيد.

    پاسخحذف
  28. سيناي عزيز انگيزه شما از دانستن قصد من چيست؟ ولي من درهمان کشورهائي هستم که شما اعلام کرده ايد و عضويت يکي از همان لژها را دارم که شما عنوان کرده ايد . و بکلي گفته شما را مردود ميدانم اميدوارم دلگير نشويد . ولي اگر واقعا ميخواهيد قصد من را بدانيد آنست که از گزافه گوئيهاي افراد بي اطلاع و همچنين خلافگوئيهاي دشمنان پرده بردارم و حقايق را انگونه که هست معرفي کنم . ولي در مورد اسماعيل رائين بازهم بشما ميگويم که انتشار کتاب نه به اراده و نه به سرمايه او انجام نگرفته و صرفا دستوري بوده وگرنه در آن زمان نه او و نه هيچکس ديگري در شرايط آن زمان قادر به انتشار حتي يک شبنامه يک برگي خلاف نظر حکومت نبوده است .

    پاسخحذف
  29. متاسفانه مطالبي كه در اين وبلاگ در مورد فراماسونري نوشته ميشه خلاف واقع هست.
    داريوش عزيز متاسفم كه ميگم اين وبلاگ به احتمال قوي از ايران هدايت ميشه و جهت اون هم مخالفت با فراماسونري هست و نه شناسوندن ماسوني به مردم.
    ترجيح ميدم كه ديگه به اين وبلاگ سر نزنم
    به سلامت

    پاسخحذف
  30. سيناي عزيز من از ابتداء ميدانمستم که شما هما نناشناس عزيز هستيد و بهر تدبير که ممکنه مي خواهيد از مشخصات صاحب اين وبلاک مطلع شويد . ولي من دست تو عزيز را خوانده بودم . اما اين را بدانيد که صاحب اين وبلاک يک استادماسون قديمي است که در لژهاي مختلف و متعدد چه در داخل ايران و چه در خارج ايران عضويت داشته و دارد . و تشخيص جنابعالي همانند و نظرات قبلي شما صرفا براي شناسائي بوده است .ولي همان بهتر که ديگر به اين وبلاک سرنزنيد چون اگر با هرنام ديگري هم که وارد شويد شناختهخواهيد شد موفق باشيد .

    پاسخحذف
  31. سلام
    من ميخوام عضو بشم ميدونم باور نداريد اما اونى كه شايسته باشه به اين جمع مياد، نظر شما غير از اينه .
    قسم ميخورم كه مزدور و يا تحت تاثير هدف بى ارزشى نيستم آزادانه واز روى ميل و اراده خود را به عنوان داوطلب براى بهرمندى از اسرار و امتيازات اين عهد اخوت معرفى ميكنم.
    ساموئل بهزادى

    پاسخحذف
  32. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  33. آقاي ناشناس عزيز يا(ساموئل بهزادي) شما سعي خودتان را کرديد ولي موفق نشديد . من بشما گفتم که براي ورود بايستي 2 استاد ماسون که شما را از هرجهت شايسته تشخيص داده باشند شما را معرفي کنند . چرا از آن دوست خود که نوشته بوديد در مورد اسماعيل رائين اظهاراتي کرده بوده کمک نمي خواهيد . چون اگر ايشان بشما اعتماد و اطمينان داشته باشند نفر دوم را خودشان پيدا ميکنند و شما را باو معرفي خواهند کرد . ولي دوست من توصيه مرا بپذير و بي جهت بخودت زحمت نده . زيرا اطلاع از اسرار اين سازمان سودي براي شما ندارد و امتيازاتي را براي شما شامل نخواهد شد .

    پاسخحذف
  34. ایاعرفان ایرانی بافراماسونی شباهتی دارد باتشکر مهدی

    پاسخحذف
  35. مهدي عزيز . ممکن است بعضي تشريفات باهم مشابه باشند ولي مثل هم نيستند و مفهوم آنها نيز متفاوت است .

    پاسخحذف
  36. سلام به داریوش عزیز

    واقعن ممننون از این وبلاگ. سطر به سطرش رو خوندم. متاسفانه وضعیت علوم انسانی در ایران اونقدر اسفناک هست که نباید از دیدن برخی کامنت های بی منطقی که اینجا می گذارند تعجب کنیم. امیدوارم شما هم دلگیر نشده باشید و باز هم بنویسید.

    من در زمانی که در یکی از دانشگاه های انگلستان تحصیل می کردم، دوست فراماسونری داشتم که آدم بسیار فعال و مودبی بود. وبلاگ پرطرفداری درباره علم و هنر داشت، به شدت مذهبی بود و الان هم خبر دارم که با کمک همسرش شرکتی در زمینه کامپوتر تاسیس کرده. به طور خلاصه فوق العاده بود و من -شاید به غلط- آرامش این پسر رو متاثر از فعالیت های فراماسونریش می دونستم.

    من به مدیتیشن علاقه دارم و حتی یک لحظه ی بی نظیر هم در دورانی که مرتب مدیتیشن می کردم، تجربه کرده ام. اما به روح ، نه. آرزوی همیشگی ام "درست بودن" یا "انسان بودن" در همه لحظات هست، هرچند گاهی به کل از خودم ناامید می شم. من چهل سال هم ندارم اما به خاطر ترس از این که پیری برسد و هنوز به آن نوع "بودنی" که عاشقش هستم، دست نیافته باشم، با ولع زیادی راه جستجو می کنم و درباره عقاید گوناگون تحقیق می کنم. یکسال به دنبال "اسلام حقیقی" بودم که فهمیدم ادعای وحی الهی محمد دروغ محض بوده است. با نمونه هایی از آیه های بی منطق و ضدانسانی قرآن روبه رو شدم و فهمیدم که زندگی محمد مملو از لکه های سیاهی است که هنوز هم هیچ فقیهی از عهده لاپوشانی آن بی شرمی ها برنیامده. (برای مثال رجوع کنید به دلایل مختلف و مضحکی که برای کشته شدن مهمترین کاتب وحی توسط محمد آورده اند).
    متاسفانه این روزها گاهی زندگی برایم آنقدر پوچ می شود که اگر مطمئن بودم کسی واقعن هوای باغچه ام را خواهد داشت، به این ملال بودن خاتمه می دادم.

    عذر مرا بپذیرید بابت این روده درازی. این ها را نوشتم که شما حدودن تصویری از من داشته باشید، تا بتوانم از شما به عنوان یک استاد فراماسونری بپرسم که این طریقت چقدر ممکن است به زندگی "آدمی مثل من" کمک کند و اصلن آیا کسی که هیچ دین و مذهبی را باور ندارد امکان پذیرفته شدن دارد یا خیر.

    بسیار ممنون از لطف و توجه شما.

    پاسخحذف
  37. آدميت عزيز ، من هم در يک جمله بشما پاسخ ميگويم . اين طريقت براي کمک به ابناي بشر است نه براي کمک به خود . ودرمورد مذهب اصولا فراماسونري طريقت اسکاتي کهن و پذيرفته شده مذهب برايش مطرح و مسئله نيست و فقط بايستي يکتاشناس بود و بس . ولي تمام مذاهب بدون مزيتي درآن ميتوانند عضو باشند .

    پاسخحذف
  38. سلام داريوش عزيز

    سوالي از شما داشتم،من در ايران زندگي مي كنم، براي انجام كاري به كشور ديگر در حال سفر هستم آيا اين امكان وجود دارد در لژ كشور مورد نظر در خواست براي عضويت بدهم؟ آيا اگر مقيم آن كشور نباشم با در خواست من موافقت مي شود و يا خير؟ كلاً مليت در عضويت يك شخص اثر دارد؟

    پاسخحذف
  39. آقای سعید شما هرملیتی که داشته باشید درصورتیکه واجد شرایط عضویت باشید تفاوتی نمیکند . و در کشور خارجی هم میتوانید اگر وسیله استادی از یکی از لژهای آن کشور به لژ مربوطه معرفی شده باشید و وسیله دو استاد دیگر تائید شده باشید و مراحل تحقیق و بررسی بخوبی صورت گرفته باشد به لژ وارد شوید . ولی اگر نتوانید از طریق استادماسونی معرفی شوید اطمینان دارم که موفق نخواهید شد .

    پاسخحذف
  40. سلام
    داریوش جان اگر امکانش هست با بنده در ارتباط باشید سوال هایی هست که در صورت امکان پاسخ گو و راهنمای بنده باشید
    maria_grouni@yahoo.com
    ممنونم

    پاسخحذف
  41. با سلام شما میتوانید همیشه در همینجا بامن در ارتباط باشید .

    پاسخحذف
  42. خوب داریوس جان اگر ایمیل ارتباط داشته باشیم بسیار راحت تر هستم چون سایت فیلتر هست و حتما باید از طریق فیلتر شکن چک کنم که این امر برای بررسی پاسخ شما به خصوص اگر دسترسی به فیلتر شکن نداشته باشم سخت است.
    در هر صورت من ابتدایی ترین سوال خودم را مطرح میکنم.
    ببینید فراماسونری در ابتدا یک فعالیت گروهی جهت باز سازی بوده.جمعی از معماران سنگ تراشان و ... .اما من هدف از این اجتماع را در ابتدا متوجه نشدم.

    بحث دوم این هست که با فرض فعالیت این گروه در دههه های قبل.رفاماسونری در این زمان چه هدفی دارد؟مکتب خاصی هست و چه دلیلی دارد که فردی در این گروه عضو شود.به طور مثال در مکتبی که صد ها سال است مردم تبت دارند به این درجه میرسند که بتوانند اعمال و رفتار بدنی خود را به کمال برسونند.با تمرین ها ریاضت ها و ... .اما در زمنیه فراماسونری من به هیچ عنوان توجیه نشدم. باتوجه به اینکه کلیه نامه ها را 2 بار با دقت و تفکر مطالعه کردم.

    ممنونم

    پاسخحذف
  43. اگر شما با دقت کلیه سئوالات و پاسخها را مطالعه کرده باشید یقینا پاسخ لازم را خواهید یافت توجه به نامه سوم استاد بکنید . همانطور که نوشته اید ابتدا فراماسونری انجمن معماران و صنعتگرانی عالی بوده که آگاهی و دانش طرح و ساخت بناها و کاخ ها و معابد بزرگ را داشتند . ولی در نامه سوم سخن از فراماسونری مدرن رفته که البته در فراماسونری با عنوان ( رمزابنای آزاد ) مطرح است و حافظ و ناشر سه شعاری هست که در آنجا بیان شده . توصیه میکنم مجددا تمام نامه ها و پاسخ ها را مطالعه کنید . شما میتوانید کلیه پیامها را ایمپریت کنید و بعدا بخوانید .

    پاسخحذف
  44. بله شعار فراماسون ها هم جای تامل دارد.اما ببینید تاکید بسیاری بر پرداخت هزینه های عضویت هست.خوب مکتبی که بنده در راستای اشنایی با ان ها مطالعه داشتم به این مورد تاکیدی نداشتند چون زمانیکه شما به مکتبی گرایش پیدا میکنید مباحث مالی مطرح نمیشود.
    ببینید هدف از فراماسونری برای من مشخص نیست.درست است که هر گروه شعاری دارد.اما این دلیل بر فعالیت و اعمال ان ها نمیشود.همچنین شعار فراماسونری و فعالیت های محافظه کارانه با هم تداخل دارند.این موردی هست که من نیاز به دریافت پاسخ دارم

    پاسخحذف
  45. تردیدی نیست که هر سازمانی اگر قرارباشد زدور نباشد و بخاطر هزینه های پرسنل و برنامه های خود به مراکز قدرت و گروهها و قدرتها وابسته نشود بایستی هزینه های آن توسط اعضای آن تامین شود . اولا حق عضویت در سازمان فراماسونری بسیار گران و زیاد میباشد . که این حق عضویت ها به چند دلیل اخذ میشود . اول اینکه هرکس که تمایل به عضویت دارد پس از کل تشریفات تحقیق و بررسی و تائید باید بپذیرد که اگر حق عضویت خود را نپردازد از عضویت اخراج میشود . اگر غیر از این بود هرکس ممکن بود به عضویت درآید . دوم اینکه هزینه های اداری و ساختمانها و معابد و نشریات و پرسنل موظف از همین طریق پرداخت میشود . چون از هیچ فرد و سازمانی کمک نمی گیرد . سوم کمکهای اضطراری به برادران نیازمند و خانواده ها در شرایطی که ضرورت داشته باشد . . بسیاری مسائل دیگر . ولی هدف همان سه شعاری است که ملاحظه کرده اید و جز آن نیست . اگر منظورتان اینست که خوب عاقبت این انجمن چه میکند . تا به شعارهای خود برسد و اهداف خود را بدست آورد . باید بگویم برادران فراماسون چون خود را یک خانواده میدانند سعی دارند در همه امور به یکدیگر یاری دهند . فرهنگی - اقتصادی - موقعیت های اجتماعی و هرچه که ممکن است دو فامیل نزدیک برای هم در نظر داشته باشند . هرچند که از دو قوم مختلف و دو ملت جداگانه و دو نژاد مختلف باشد . در یاری هم بی دریغ داوطلب هستند . تصورم آنست که پاسخ لازم را دریافت کرده باشید .

    پاسخحذف
  46. ممنون داریوش جان از نظر دلیل پرداخت هزینهب رای عضویت توجیه شدم و حدس میزدم که به این شکل باشد که شما بنده را مجاب کردید.
    مبحث بعدی که قبلا هم سوال کرده بودم در زمینه اصول مکاتب.
    فراماسونری تنها یک گروه از افراد است جهت رسیدن به شعار سه گانه یا مکتبی است جهت انسان سازی؟
    مکاتب از اصول و قوانین رفتاری و ریاضتی جهت انسان سازی استفاده میکنند.

    مورد روم بحث ارتباط این گروه با فرقه های نهله هست.
    از جمله ظیطان پرستی و عقلید ان ها.در حقیقت بنده به این موضوع که فراماسونری به دین در حد احترام نگاه میکند و نه به عنوان اصلی برای فعالیت واقف هستم.اما شما که در بطن فراماسونری هستید اعضای مسلمان را ملاقات کردید؟ ایا در سطوح عالی فراماسونری ما نمیتونیم شاهد فساد باشیم که این دلیلی باشه بر ادعای شیطان پرست بودن این گروه ؟ (بر اساس کلیه مطالب فارسی که در اینترنت یافت میشود)
    بنده مستندی هم از شبکه ایران در زمینه فراماسونری دیدم که خوب جای تامل داشت و نتونستم توجیهش گنم.

    پاسخحذف
  47. هموطن گرامی سلام ، اول اینکه نوشته اید من ( داریوش) در بطن فراماسونری هستم اشتباه و قضاوت ناروائی را بیان کرده اید و اگر فرض را برحسن نیت قراردهیم اشتباه وگرنه اتهام ناروا ئی بدون داشتن هیچ گونه مدرکی روا داشته اید . اگر شما به اولین صفحه این وبسایت مراجعه کرده باشید و اگر آنگونه که در نامه قبلی خود نوشته اید چندین بار همه وبسایت را مطالعه و کنکاش کرده اید بعید است که صفحه اول آنرا که شیره و انگیزه نوشتن این سلسله مقالات شده است رانخوانده باشید . در آنجا می خوانید که این گفتگوچرا و چگونه و توسط چه کسانی صورت گرفته است . بنابراین من بدون آنکه موافق یا مخالف باشم هیچگونه اطلاعی بیش از آنچه در این گفتگو و حواشی آن آمده ندارم و اگر در دو نامه قبلی شما پاسخی دادم با استناد به محتوای گفتگو بود وگرنه اطلاعات شخصی و وابستگی به این سازمان نبوده است و هیچ علاقه ای ندارم که در این زمان که هزاران مسئله مهمتر وجود دارد که بایستی به آنها پرداخت بیش از این وقت و فرصت را هدر دهم . از سوی دیگر درحال حاضر دسترسی به استادی که این گفتگو را انجام داده ندارم تا سئوالات شما را با او درمیان بگذارم و شخصا هم فرصت این کارها را ندارم . لذا با پوزش از شما توصیه میکنم مجددا به تمام صفحات گفتگوی انجام شده مراجعه و دلایل خودتان را درآنجا یا در کتابهای موجود در کتابخانه ها جستجو کنید . شاد و شادکام باشید . با سپاس .داریوش

    پاسخحذف
  48. داريوش جان.تصور بنده این بوده که پس از این گفتگو ها که بر اساس تاریخ. به سال 2009 باز میگردد شما اینک در لژ عضو هستید و جزو فراماسون ها هستید.اگر تصور این جانب موجب ازرده شدن شما شده است پوزش میطلبم.
    از اینکه در این جا به بنده پاسخ دادید متشکرم.در هر صورت تا از کشور خارج نشوم و مستقیما با فراماسون ها در ارتباط نباشم مطمینا سوال هایم بی پاسخ خواهد ماند

    مممنونم

    پاسخحذف